четверг, 26 ноября 2015 г.

Julebrød/julekake (min variasjon)

Hei, folkens!


Det lir mot jul. Da bestemte jeg meg for å teste noen oppskrifter i forbindelse med det. Jeg elsker julen! 

Smaken av rosiner, svisker, aprikoser og tyttebær i dette julebrødet er helt fantastisk. Her er min variasjon av den julekaken som kan pynte ditt bord.  

350 g hvetemel
1 1/2 ss bakepulver
75 g kaldt smør
125 g brunt sukker
1 ts kanel
100 g tørkede tyttebær
75 g tørkede aprikos (grovhakket)
75 g svisker (grovhakket)
100 g rosiner
1 egg
4 ss honning 
300 ml melk

Sett stekeovnen på 170 grader. Ha hvetemel, bakepulver i en kjøkkenmaskin. Tilsett smøret. Bland sammen til smøret har fordelt seg og det ser ut som sand. Tilsett sukker og kanel, og tyttebær, aprikos, svisker og rosiner. 
Pisk egg, honning og melk og tilsett blandingen til deigen. Sett deigen i en form og bak ca 1 1/2 timer. Etter om lag 30 minutter, dekk brødet med folie og fortsett å bake. Avkjøl på rist. Pynt gjerne med melis eller royal icing. 











Комментариев нет:

Отправить комментарий